12.. kom igen bli 12

Jag vet inte, ser fram imot kvällen jätte mycket av någon anledning.
- Gillar dock inte att detta betyder man snart är 21.

Tänker väldigt mycket på min lilla drake som snart fyller år. Känner mig lite ledsen av att inte kunna vara där och fira hans 11 års dag. Han har ju blivit stor nu ju, till och med flickvän!


mer skrivning efter nyår ^^ så hörs 2011


Ensam nyår

Har inte råd med Kyoto resan jag hoppades på.

Det är sånna här tillfällen jag hatar att jag inte kan japanska. Hade jag skulle jag bara dra till närmaste bar och pratat med någon. Men vad spelar det för roll, upptäckte att jag har ett sår på foten att jag inte kan gå riktigt. Får väll hoppas att någon är hemma och spela fotboll på playstationet.
- Vid den här tiden lär alla redan ha planer.

Hade velat göra en stor måltid och sedan sätta sig på ett 280yen ställe för hela natten. Fira 12 slaget med ett tomtebloss.


29 dec

Dålig sömn, låg av någon anleding och tänkte på något som oroade mig, vad det var minns jag inte, men minns att när jag vaknade upp och suckade över att de var den onödigaste tanken jag haft.

Träffade på min manager när jag gick ner för att göra en varm kopp choklad.
- ohay--- NANI?!

Trodde han hade dragit ju, men tydligen drar han i dag eller i morgon.

Glömmde fråga honom hur vågen funkar. (får inte igång den och allt står på japanska!)
- Hoppas jag hinner innan han drar.
Har krympt i vikt men vet inte hur mycket, skulle villja ha en liten koll. När man väljer mat kanske man skulle börja tänka på äta lite fetare mat, men man tror fotfarande att man väger på 80kg och måste hela tiden ta det nyttigaste. Måste dra och köpa kläder igen, men man vågar inte riktigt, för van med att man inte passar i den "normala" storleken att det inte är någon mening att testa. För ungäfär en månad senn testade jag ett par byxor som satt bra på ett sätt, de var snygga, men kunnde inte röra mig och när jag skulle ta av mig dem var det precis som om de var fast limmade på smalbenen.
- Påminnde om när man inte orkar knyta upp skorna och försöker endå dra ur foten.

Nåja, bara en bit av dagen har gått så får se vad som händer i dag.


Foooood~

Ah, bästa tiden på dagen har på den senaste tiden blivit när det är matdags. Man ligger ibland på kvällarna och tänker på vad man ska äta för härligheter nästa dag. Godis intresset har försvunnit helt, måste ha plats för mat ju.
- Jag tror jag svarade på min egna fråga om varför man inte ser japaner äta godis.

Av någon anledning var det som maraton med roliga pogram i dag på tvn, satt fastklistrad och fick fina skratt.

Så, har krypit omkring i sängen och bara vilat i värmen med soba och friterade räkor som middag och en kaffe som avslutning.
- Spinner.

Funderar dock för att åka till Ikubukuru snart och köpa en härlig stor glass med en massa frukt på.
- Typ det billigaste sättet att få lite frukt på.


Yosh! Längtar lite efter sängen så natten går fort och så man kan äta nästa dag igen, mihi.


Slappa dagar

Motivationen att gå ut; 0%

Motivationen att vakna över huvutaget; 0%

Motivationen att teckna; 0%

Ligger och tänker på nyår. Min manager har rest till sin hem stad för att fira det nya året.
- Vad ska man själv göra?

Laga något speciellt? Sitta uppe hela natten?
- Uhm, det sissta blir ingen nyhet.
Av någon anledning låter Kyoto lockande, de flästa jag känner ska dit.

Naah, man ångra lite att man inte åkte hem. Få se alla raketer. Lucktar som en typisk nyårsafton ute. Man ser ingen snö, men man känner doften. Dessutom när lilla kalmar har rekord mycket snö hade de varit roligt att se.

Ska snart tvinga mig ut för en kaffe och mat.


Cosplay & costumes

Återbesökte Akihabara för att spana in en costume butik. Hittade den fort och blev super nöjd med det jag fick se. Inga halvdana cosplay saker utan verkligen fint gjorda. Stor lust att köpa en söt Maid dress. Hittade även cosplay kläder för Black★Rock Shooter. Tog fort upp den i iver men såg fort en spegelbild av mig själv. Jag har ju kort vitt hår. Såg fort med blicken efter peruker. Hittade inget så bet ihop och gick ifrån affären utan att köpa något.

Väl utanför affären hörde man plötsligt Carols röst. Fick syn på henne och Emma en kort bit bort. Blev en kort stund pratade senn fortsatte jag min lilla vandring i staden. Hittade några ställen som var svåra att upptäcka som de sålde figurer i.
- Blev fort fundersam hur de kunnde sälja samma figur för olika priser. De billigare var nästan lite undan gömmda.

Insperationen av att se alla figurer blev tillslut för mycket, tog en vända till ufo games och drog sedan hem. Så mysigt att åka tåg, ska sätta mig en dag och åka cirklen tåget jag åker med går i.
- Bara för att!

Tog en runda okring i Shinjuku för att försöka hitta en Mac Donalds.
- När man vill ha dem finns de inte.
Därimot hitta jag 3 ställen med 270yen resturanger. Med hjälp av Michel hittade jag en tillslut, så städade upp i rummet och åt sedan något som liknade en BCO man ofta åt i sverige.



Ok, den jag hittade i affären var super fin och super bra gjord och så
hitta jag denna på internet. Skräp rent ut av och Cosplayer köper detta.
Håret på karaktären är kortare, på ena sidan ska det vara kortare än på det
andra sidan för att håret har "bränts sönder". Sen matrialet på tyget?
varför är det så poplärt med att ha plast liknande tyg. Karaktären
springer väll inte omkring med en silikon dräckt häller.

Ne, gör ett riktigt jobb om de nu måste göra saker som har med en
karaktär att göra. Att be alla otakus sluta köpa skit sakerna är nog
omöjligt.
- Vissa kan ju köpa en tandborte om deras favoit karaktär stod inristad.


Första jul i japan

På andra sidan av jordklotet.

Jobbigt, vill finnas där min familj är men vill fortsätta drömmen. Varför måste man gilla landet som ligger på andra sidan av jorden just?

Tog tåget hem till Mimi och övernattade där under Julafton. Fick chans att ringa till min mormor och min familj. Min mormor verkade ganska chokad när hon hörde det var jag.
- Var skönt att få prata ut med dem lite.

Det var en lung dag som gick fort förbi (för fort). Mimi stod och gjorde det sissta till julmåltiden nästa dag(25).

Nästa dag kom två vänner till Mimi och Yuki. Det blev Kalle Anka klockan 3 och sedan mat.
- Blivit för van med den japanska maten, klarade knappt av att äta något innan magen skrek att den var för mätt.

Gick funderande i trappen till mitt rum den kvällen och reagerade på att allt redan var slut. Tiden gick för fort.

Min Jul blev så mysig, tack Mimi~




Akahibara

Gjorde ett kort stop i Akihabara med Emma.

Spanade in alla anime/manga saker och blev som en liten 5-åring. Måste besöka stället tidigare på dagen, lyckas alltid komma dit så sent att allt stänger så fort så man inte hinner se så mycket. Blev lite besviken av att inte kunna hitta så mycket Konata saker.

Slösade bort lite pengar i maskinerna, jag börjar lära mig systemet, det är alltid så extremt nära att jag vinner nu att det är jobbigt. Så upptäckte vi ett extremt roligt trummspel som jag nog tänker spela lite då och då. Finns lite här och där i Shinjuku där jag bor.


The otaku queen

Hade i alla  fall en slapp bra dag som slutade med en varm härlig cuppochino.


Day with the american

Vi har inte umgåtts något speciellt innan, men efter att ha firat lite svagt att de var skolans sissta lektion dag för i år pratade jag lite extra med en amrikansk tjej, Dana. Carol och Emma stack tidigare ifrån stället vi åt på. Började prata om neko cafe.

Så efter firandet i skolan den 22 tog hon mig till ett Neko cafe och ett Butler cafe.
- Föredrar Neko Cafe.

Butler cafet är att tjejer klär ut sig till killar. Det lyckas riktigt bra med utsendet i alla fall, men det retar en lite.
- Oh snygg kille!Visst ja de är en tjej!!

Hade bara otroligt mysigt. Fick på en dag så mycket jag velat se och göra av en person jag knappt träffat, om man bara hade vetat innan hur mycket gemensamt man hade med henne innan.

Det var inte förren nu jag faktiskt isåg att alla inte stannar och pluggar i japan i ett år. Dana skulle tillbaka till Amerika, så känndes jobbigt att säga hej då.


Så många fina katt bilder men måste fixa dem lite innan jag lägger upp.






Otroligt söta bilder som jag inte kan sluta stirra på, de
glittrar (vilket är omöjligt att få kort på)


Satt rästen av kvällen och tog det lungt på ett billigt ställe med
stora glassar och milkshakar.

Saknar henne redan~
Hoppas få se henne i framtiden igen.


Den japanska "donuten"



Måste nog tacka Iki lite för att hon tog mig till stället innan skolan i dag, hade aldrig fått för mig
 att testa dessa om det inte var för henne.  De är precis som en donut fast utan all äcklig flott och
har en väldigt rolig form.


Black★Rock Shooter

Djup film om 3 tjejers nyfunna vännskap, dock även om man vill kunna vara fler är det 2 som oftast är antalet senn uppstår det oundvikligt avundsjuka. Det övernaturliga i filmen visar verkligen de starka känslorna man får förvarandra, kan dock vara svår att förstå, gäller att tänka igenom filmen.

Avundsjuk på skaparen, en fanmade karaktär av Miku Hatsune och en då lyckas den bli så populär att den får sin egna lilla film.


Black★Rock Shooter orginalet, en låt gjord via vocaloids med Miku Hatsunes röst 
 









Filmen finns på youtube och är i 50 min


En vecka

Det är bara en vecka kvar.

Jag ber om ursäkt att korten inte kommer troligen hinnas komma innan julafton. Så ledsen men skyller på att min situation är helt ny för mig och jag är utsliten. Glad men extremt utsliten och trött, behöver ett lov.

Känns som julen redan har varit, att jag missa den. Lucktar som snö ute men ser ingen.




Bilder ifrån hemmet i sverige

Fick bilder ifrån lillasysstern med hur det ser ut hemma, man saknar det lite och de är ju typiskt att de blir rekord mycket snö för lilla Kalmar när man är fast i Japan.











Julfest

Inte haft någon ork eller lust till att skriva de senaste dagarna.

Var i alla fall igår på J&F guesthouse julfest. Min mangager (the one with the big smile) och hans tjej (i rött) stod i kassan, så satt där och spanade in vilka som kom tills kön var slut. Blev förvånad av att se Martin, en klasskamrat. Det var inte förren festen började ta slut jag satte mig med honom, så bestämmde oss att sätta oss på ett 270yen ställe. Hade väldigt kul och mysigt, dock blev det längre än planerat av ett beställnings misstag av mig, så vi satt kvar till 5 av att ha missat sissta tåget.
 
När jag tillslut lyckades ta mig hem fick jag se en väldigt död syn av Shinjuku. Alltid i rörelse på gaterna, men då var det väldigt tomt. Få som gick och stängde affärer, slutade sitt jobb eller gjorde i ordning för att öppna affärena. Solen värmde upp i alla fall, var precis att man kunnde se en sol uppgång tack vare den långa gatan.








Bilder tagna av Iki


I skolan

Har precis lärt mig hur man kan blogga ifrån mobilen. Funkade inte först. Så sitter nu en rast och funderar lite över saker. Bara en lektion kvar. Ganska lungt. Ska starta om kursen efter lovet så känns lite segt,men försöker hänga med på lektionern. Det svider lite att behöva starta om, men ingen mening att gå till svårare klass om man inte förstår vad som sägs på lektionerna. Känns som om man måste kunna fler ord än vad jag kan för att gå vidare. Blir att studera under lovet. Skulle vilja dra till en skidort. Alltid velat testa åka snowboard. Så vi får se hur det blir med den iden. Först gäller de ju att se till att ha pengar. Känns ganska mycket som om vill jag göra något så får jag fixa och åka själv. Men får väll höra mig omkring. Har ju inte sätt något Neko café än, även att man tjatade om det. Hatar detta tjatande och nästan skrikande för att få saker igenom.

Min Lucia i japan


Så var det Lucia, eller var rättare sagt.
Glömmde själv bort det.

Ingen speciellt ovanlig dag, gick och åt på 280yen
stället igen och hade bara trevligt med
Emma, Carol och Dana. Den 23 är det lov.
- Längtar extremt.


Helg i Shiki

Låg länge i sängen på lördagen. Kännde ingen lust att stiga upp. Hade just drömmt om en jul hemma. Knäck, glögg, peparkakshus, en bitande kyla att man bara vill ligge under täcket, doften av nybakat..
- uhn..

Tvingade tillslut upp mig och bestämmde mig för att dra till Shiki.
- Häsade på mitt tidigare gästhus och fick mina pengar tillbaka av managern.

Gick och åt med Emma på Sobas medan Carol fick sin drömm i uppfyllelse.
- Heheh, ne någon var bara väldigt över extalterad som vanligt.
Carol hade tid hoss frisören för att rakpermanenta det. Tog cirka 5 timmar så tillbringade min tid med Emmasu~

Tog sedan kvällen åt att se på Tokyo godfathers (nej har inget med gudfadern att göra).
- Lade oss ganska tidigt för att gå upp tidigt.
Skulle till Harajuku. Fast var lite tveksam till iden, att gå ut någonstans i stan på en helg är som jag skrivit innan, jobbigt.

Åkte i alla fall till Harajuku nästa dag.
- Emma ville dock inte följa med längre så åkte med Carol.

Dock var vi för hungriga när vi kom fram, att koncentrationen på att shoppa var borta. Tog ett tag innan vi hitta ett ställe att äta på.
- Vi gick rättare sagt till Shibuya och satte oss på Sweet paradise (tårt buffe)

Köpte ett par smycken och åkte sedan hem.

Lat och seg som vanligt så kommer inte utveckla blogginlägget mycket mer.




Målade upp denna bilden lite fort


3 advent


Tiden går alltid för fort när man inte vill


Fredagsmys

Alltid kul att besöka nya resturanger.

Gick till ett ställe man betalade 2.000yen och fick sedan äta hur mycket man ville i 90min.
- Det var en liten julbordsvarning på det.

Vågade inte testa allt men åt mig nöjd.

Det fanns en sockervaddsmaskin vi ställde oss och testade, extremt kul. Inget man förväntade sig där så blev helt stum när jag såg Carol med en i handen.
- Funderade på om jag skulle lugna ner med plomonvinet.

Tiden försvann fort och glömmde helt att ta bilder.

Blev dags att åka hem och hade något nöjt i famnen.


Yatta!! Paket ifrån sverige!


Hatar min röst



Mys dag

Gick direkt till en resturang allt kostar 280yen på och hade super trevligt med tjejerna.
- Blev faktiskt riktigt glad!

Börjar bli jobbigt när vi är en för stor grupp och äter, man hamnar oftast inte sittande med dem man vill prata med och när man vill prata med någon speciell sitter den oftast långt bort att man knappt ser den.
- Nej den perfekta siffran är 4.

Vi var visserligen 5 ..

Föråt oss som vanligt och gick sedan nöjda där ifrån.

Det är lite buttert att jag bara har 2 stationer att åka. Man hinner knappt ta upp telefonen för att sätta på musik förren man måste lägga ner den igen

Det är inte så mycket folk i Shinjuku som jag förväntat mig, det är bara jobbigt under speciella tider.
kvällstid, sent på kvällen är då jag har märkt att de är en jobbig folk mängd. På söndagar är det även jobbig mägnd nästan hela tiden dock. Så undviker att gå ut om jag inte måste.






Vykort


Så har man äntligen köpt vykort till vänner och familj. Dock är dessa
för mig själv. Kunnde inte låta bli att köpa dem. Var sissta paret och
på rea. Äntligen hittat ställen det finns vykort på. Älskar de manga/anime
inspererade vykorten. Får sånn lust att måla, men kan fotfarande inte än.
Känner mig handikappad utan tableten.


KitKat StrawberryCake


 Äntligen hittat de min lilla sysster tjatat om, en kitkat i en annan smak,
så ska sända hem de som inte blir uppätet till sverige, hehe. Strawberry
och strawberry cake. De lucktar nästan mer jordgubb en vad de smakar,
fast jag tror jag föredrar de här än orginalet. Känns friskare att äta dessa.

Vet inte vad de är med japaner och jordgubbar. Är väldigt mycket 
jordgubbar nu till vintern. Den "perfekta jul tårtan" har jordgubbar på och
i sig.
- Jordgubbar är ju... så .. juligt...


Nail scratch art

Ah, orkar verkligen inte fixa naglarna hela tiden, men ville gör något kul med dem. Så fick för mig att skrapa av lite av nagel lacket och satte dit ett par nagelklistermärken.



Jag har så extremt korta naglar just nu, var ju en som gick sönder
så blev tvungen att klippa alla.


Liv i japan (filmklipp)

Bestämmde mig att dra till Shibuya för att träffa emma och hennes familj. Tog dock tid att komma  av att inte hitta mitt tåg kort. Trodde verkligen jag hade tappat det. Rummet var stökigt så för att vara säker på att den inte låg under något blev man ju tvungen att städa upp. Hittade det tillslut i mitt pass så åkte för att möta dem. Medan jag gjorde mig i ordning hade jag hört något ifrån torget. De spelades hög musik och var som en presentation. Det har byggts upp en stor varelse för ett nytt rollspel, så antar de hade en liten rolig uppvisning.  Skulle ha skyndat mig dit men det var just då jag börjafr leta efter mitt kort. Men när jag väl kom dit stod det ett par kvar bland varelsen och visade upp sig för att man skulle få ta kort.



Har märkt att de händer ofta saker på detta torget, gillar deffenetivt
att jag bor så nära.

 
"En bild säger mer en 1000 ord"
- Då filmar vi så blir det dubbelt så mycket!


Stötte på ett par till katter när vi gick




Filmade för skojj när vi satt på Starbucks. Det ser faktiskt värre ut
än vad det är.
- Eller så har jag bara blivit van med det.



Julbakelse


Eller som man säger Event bakelse. En väldigt uppdekorerd
 chocolat cornet. Dock var den fylld med en annan choklad så 
blev lite lite besviken.
- Ska ju vara choklad pudding i dem inget annat!
Men god var den, hade dock aldrig klarat hela själv.  


2 advent


Ah inte orkat skriva på ett par dagar nu. Utmattad och blandade känslor. Jag älskar mitt nya rum, känner mig mer hemma. Testade med att sätta på tvn jag har igår natt.
- Hade glömmt hur mysigt det är med en tv i bakgrunden.
Satt och titta på något japanskt barnpogramm. Otroligt gulligt och underhållande.
- Klockan 1 på natten.

Men jag saknar alla på Dk House.
- Man har verkligen lämnat den svenska tryggheten, nu är det japanska eller engelska som gäller.


Gjorde den här för skojj





Har inte fått någon julstämnning än, snarare har jag kommit in mer i det
japanska livet. Dock spelar japaner jul låtar som galningar och pyntar allt
juligt. Jag ska dock försöka pynta rummet lite juligt. Glögg och pepparkakor
är ett måste. Tur att sånt finns på ikea, ska bara hitta ikea först.

Så ja, försöker fotfarande anpassa mig till min nya miljö.


Nytt rum

Så sitter man i sitt rum i Shinjuku istället. Precis städat klart och hade gjort i ordning en mjuk hörna att sova på.
- Eftersom managern var inställd på att jag skulle komma på fredag fanns ju inte min säng i rummet.
Men när jag nästan hade fixat i ordning rummet knackade han plötsligt på.
- Fatta inte att de var en knackning, var så tyst och golvet knakar lite tyst när jag går.

Han gillade inte iden att jag skulle behöva sova på golvet så han gick upp och hämtade begagnad futon.
- Futon = säng som madrassen ligger direkt på golvet, änkel att bara vika ihop och lägga undan.


Önskelista;
- Koutatsu = bord med värme under sig.
- Fler purikura bilder
- Växter



Det nya rummet~
- Råka.. nysa till när jag filmade