Klantat mig med dagarna

Missförstod när min tid på Dk house var slut. Trodde jag hade till den 3/12. Visa sig att min tid var slut den  31. Pratade lite med min manager om det och fick lov att sova  på Dk house under natten.
- Så ska upp tidigt för att lämna saker i mitt nya rum.

Känns dock sorgset, var inställd på att lämna Dk house på fredag. Kommer ju sakna alla, hjärtat gråter lite.
- Oundvikligt, bara att fortsätta livet.

Dags att plocka ihop datorn och lägga sig.
- Får hjälp av Carol i morgon med att flytta sakerna så hoppas hon inte är uppe hela natten.
Nej allt fick inte plats i res väskan~

Nåja, natti

DK House (filmklipp)

Så var det måndag igen. I dag såg läraren till att vi fick bestämmda platser.
- Får alltså inte längre sitta vid Carol längre, måste sitta kille tjej.
Blev orolig att behöva sitta vid en som inte kunnde engelska. Fast visa sig att jag fick sitta med Kristoffer.
- Svensk.

Carol hade dock inte lika tur, hon fick sitta jämta Abraham.
- Hon hatar honom, han är kär i henne.

Fick för mig att filma lite av hemmet för skojj skull, alla på klippet är svenskar.
- Ja, rummet är lite stökigt, har inte orkat städa.


Första advent i japan

Lung dag man bara funderat över saker, tvättat kläderna, städat rummet och pluggat lite. Minndes tillslut att det är första advent. Känns inte så nära till jul. Inga fasta planer på vad som kommer att hända då häller.

Har ingen jul känslan även att affärerna spelar upprepande klassiska engelska jul låtar och pyntar allt i jul tema, jul erbjudanden etc.
- De är ju inte jul utan snö.

Så snart flyttar man med, har 2 saker på min önska lista. Ett klassiskt japanskt litet bord med en filt och en liten maskin som sprider ånga och doft i rummet de står i.




Just a bit curious about the future


Ne klockan är för mycket, så dags att slänga sig i sängen.


Besök till blogg kändis

Haha, ne kan inte sluta reta henne lite för det.
- Men nog vet några i alla fall vem hon är, vår pokemon galning.

Blev bjuden hem till Mimi och nu var de ingen tvekan om att åka till henne.
- De andra gångerna gick inte så bra.

Det bjöds på Curry och ris att Carol och jag satt med brinnande munnar.
- Mesar!

Hade bara rent mysigt. Åt, såg på avatar och avslutade kvällen med att prata med Yuji och hans kompis. Satt dock funderande och såg på klockan.
- Något kändes fel. Mimi hade sett om tiderna med tåget, men något kändes fel.

Visa sig att hon råkat titta fel så vi missade sista tåget.
- Fast alltid lika roligt att åka taxi i Tokyo, man få se staden på ett annorlunda sätt.  


Istället för foton blir det lite flumm filmer


Flumm medan vi väntade på Mimi


Anledningen att vi gjorde detta var att Mimi skrivit ett blogginlägg om
denna automat.
http://kiminostyle.blogg.se/2010/october/touch-vending-machine.html#comment



Så, nu har man även en liten icon till Mimis blogg uppe bland länkarna~


Fuji-Q Highland

Blod är utsmetat på väggarna och tunga andetag hörs. Lyser med ficklampan omkring i rummet och stannar tillslut upp. Det är något där. Vänder blicken..

- Helvete! Jag har försovit mig!
Hade ställt klockan på 06:00 men när jag plötsligt såg upp på klockan var hon 07:00.
- Jag hade 15 minuter att göra mig färdig på.

Slängde på mig allt. Hörde Emma och Carol och trodde att de stack av att det blev så tyst. Sprang ner men tvingades upp igen av att ha glömmt glasögonen.
- Glasögonen av alla saker! 

Hann ifatt de andra när jag gick, men märkte att Carol och Emma inte var med de andra.
- Visa sig att Carol försovit sig med.

Vi lyckades i alla fall ta oss alla i tid till bussen.
- Japp, i dag var skolans lektioner inställda av att vi istället skulle till nöjesparken Fuji-Q Highland.


Axel - väntande på bussen.


Jag var inte den enda som försov mig, visa sig
att Carol bara haft 5 minuter på sig. Jag trodde
hon och Emma redan hade stuckigt.


Avundsjuk på fredrik som fick längst fram
sittplats


Otroligt häftiga miljöer, jag kommer ifrån Kalmar där
landskapet är helt platt. Så det är en extrem skillnad
för mig att se sånt här. Dock var det svårt att ta kort
i bussen och jag hade bara mobil kameran.



Liten park, men med otroligt mycket i sig.



Framme~ resan tog 2 timmar men känndes som 
10 minuter. 


De första vi gjorde när vi kom fram var att skynda oss till skräckhuset. Vi fick 3 biljetter av skolan vi kunnde använda till 3 aktraktioner.
- Dock var skräckhuset så man fick betala 500yen.

Fick gå igenom skräckhuset med Simon. Var väldigt utsatt av alla monster i huset. Tror det var 3 anledningar till det;
- Jag gapskrattade ofta när de skrämmde oss. (typ ett litet pip att man inte var berädd och sedan garv)
- Jag är vit hårig ( av någon skum anledning betyder det att jag gillar skräck, fast, det stämmer ju)
- Jag är tjej.


Festlig liten pryl jag köpte som minne.


Fredriks härliga glädje hopp.


Ingen rättvis bild på Fuji, väl stående där jag var kunnde man se den
tydligare och den känndes jätte nära. Otroligt mäktig bakgrund. Var
roligt när man åkte de höga berg o dal banorna, gav en stor utsikt
över allt.


3 Extrema berg och dalbanor, jag åkte bara en av dem, fast åkte den
2 gånger. Dock var det inte denna!


Fick sånn lust att åka skridskor när jag såg detta.


Emma - väntande på att de andra ska komma ifrån
en bergodalbana


Simon


Förväntade ett kallt och regnit väder men fick strålande sol som sedan täcktes av moln när vi skulle hem. En mycket upplevelserik dag. Tyvär en sånn upplevelserik dag att man inte hinner ta bilder eller ens tänka på det så mycket.

se you

Harajuku - creps staden~

Så, nu har man äntligen fått se Harajuku.
- Visa sig dock att jag redan varit där utan att veta om det, men när jag var där första gången fick jag inte se något av det jag ville dit för.

Arianne visade omkring mig i staden. Det är väldigt mycket för den som gillar de alternativa stilarna.
- Stod dreglande över många saker jag ska lägga upp på köpa listan.

Lät mig köpa en lite varmare tröjja så jag har något nu när de börjar bli kallare.
- Testade ett par byxor, de satt bra, förutom att jag inte kunnde röra mig i dem och när jag skulle ta av mig dem satt de stenhårt om smal benen.

En sak jag lade märke till förutom alla härliga saker var Creps. Det fanns Creps stånd nästan i varje kvater.
- Inget mig imot, alltid velat testa på så köpte mig en.


Banan creps, älskar den! Smakade precis som
jag förväntat mig och är nog än så länge det
godaste efterrätten jag ätit i japan.




När jag väl var hämma igen köpte jag denna. Jag trodde
detta var Nikuman men det hette tydligen något annat,
nåja samma sak fast större. Kunnde inte låta bli att ta kort
på den för One piace märket.


Sweets Paradise 90 min!


Snodd bild ifrån Mimi
- Glasögon dagen för både Emma och mig.




Ja, så här pigga och alerta startar vi alltid dagarna!
- uhm... alltså...


Ja okej, ne vi snabbspolar igenom skolan och
går direkt på sak. Mimi tog med oss till ett
tårt buffe~


Innan sötsakerna var de bäst att äta av maten, känndes som om man
verkligen slängde i sig allt för att verkligen få börja med sötsakerna
någon gång.


Sötsaker dags!


Choklad, mjuk glass, popcorn, desserer av alla
olika slag.

 
Var svårt att få bra bilder på allt, antingen var det mosat eller så gick
allt sönder när man tog en bit. Pudding, sockerkerkaka gele är saker
som ofta kommer upp bland dessererna


Den vita sylt liknade saken är en söt Dango, godaste
dangon jag ätit än så länge.


Så efter 90min frossande går man illamående hem
nöjd.



Stället lär deffenetift återbesökas igen. För 1 500 yen ät och drick
hur mycket du vill i 90 minuter.

Så nu har jag ännu en gång gjort som en av mina favorit karaktärer, hehe.
http://threespots.webblogg.se/2010/september/lucky-star-animen.html#comment
Ah, bara för att jag sitter i Japan får jag inte se klippet upphovsrättsliga skäl,
 så måste länka där jagla upp den i bloggen senast.


För svenskt inställd

Ah, jag visste att de skulle bli jobbigt att plugga japanska i japan, men då tänkte jag mer pengamässigt och psykiskt att inte ha familjen nära sig.

Jag har fina vänner, en telefon jag fotfarande inte slutat behandla som min bebis (Iphone4), ett Ds(i) jag kan studera och slå ihjäl lite tid med Pokemon white, men..
- Skolan kväver mig.

Man har 3 lärare som man byter mellan under veckan, man har samma lärare cirka 2-3 dagar i rad, sen byter man.

I dag hade vi Ootaki Namiko

 


 

Grymt mysig lärare, det är även läraren som kom till mig
med ett uppiggande brev att allt kommer att lösa sig med
studierna, att jag bara ska kämpa på. Dock är hennes
engelska kunskaper riktigt små, så det är svårt att prata
med henne än så länge.

Jag minns första dagen när jag pekade på ordet "Hata" i
gloshäftet och försökte berätta att de betydde "Hate" på
svenska. Hon missförstod vad jag menade, nästa dag kom
hon med en bild på flaggor och gav mig (Hata=flagga)

Känslan av att jag kvävs är för alla uppgifter som måste göras. Varje dag får man 6 kanji tecken, de 6 kanji tecknen kan betyda 5 saker, samtidigt har man de 6 kanji tecknen man hade dagen innan, man ska även hinna plugga in på 35st glosor och hänga med i det vi går igenom i skolan.
- Ah, ne, det är för mycket för mig och jag är så rädd att jag ska misslyckas, jag vill ju så mycket in i serie skolan. 

Grejen är väll att jag inte var inställd i systemet hur man lär sig här i japan och att jag har svårt att vänja mig av att vara för svensk helt enkelt. Saker som, man har 30 glosor tills fredagen och man får inte ha läxor över en helg.

Vi har snart ett placerings test igen. Klarar man det inte får man starta om.
- Positivt men svider lite i tanken att behöva starta om.

Engelskan har gått överraskande bra, inte haft några speciella problem med att prata med de som kan engelska.
- Dock är de ytters få som kan.

Ne dags att bita tag i mina 6 nya kanjis. Stolt över att jag faktiskt klarade nästan två kanjis av 12 i testet i dag.
- Jag skrev fel på en översättning, skulle skriva "tomodachi" (betyder "vän") men råka skriva Tomodochi. Min hirigana kunskap är fotfarande lite kraslig.


Svagt firande av ledig dag

Ep, drog efter skolan och åt okonomyaki med Carol, Emma, Fredrik, Axel och Mattias till staden jag snart kommer att få bo i, Shinjuku.


Möttes av en fin upplysning. Ingen aning om det är för jul stämningen
eller om de bara är en vecka eller något de ville göra extra fint på



Var otroligt fint att se på i alla fall


Emma och Fredrik efter en nöjd måltid.

Inte så mycket att säga om dagen, slappat för att i morgon plugga på den lediga dagen.



Japanskt godis

Jag testar nästan hela tiden en massa maträtter, drinkar, bakelser och godis här i japan men är dålig på att ta kort på det så tänkte jag skulle försöka lite bättre nu.


Hittade dessa idag, jag älskar frukten så tänkte
jag skulle testa det. Såg lite Läkerol aktigt ut
men är små gele bitar. Jag hatar i vanliga fall
gele, men dessa var goda av att man verkligen
kännde av fruktsmaken.


Krispigt gott, minns inte vad, men finns ett svenskt
godis med sånt krisp inuti. Alltid velat hitta ett godis
med bara crispet.


Pocky med extra mycket choklad. Väldigt
söta. Man känner hur små socker bitar är
kvar i den ljusa choklad smeten. Tyckte den
var ganska tråkig i smaken.


Små koalabjönar med vanilj smak inuti. Men lite
snål med fyllningen, mäst hål.


Alla koalerna har olika söta motiv att de är lite svåra att äta för att
de är så söta.


Inte så stor skillnad på smaken mällan vanilj och
denna. Lite mer sötare och gav en ytterst liten svag
känsla av en extremt söt cuppochino.



Exakt samma fyllnings smak som med pandorna
ovanför. Annurlunda kex bara.


Klassisk KitKat.
En liten godis stav med smaken av Ramune läsken. Jag älskar Ramune
och blir nästan alltid lite förvånad hur godiset kan smaka som drickan.
Lite tuggommin konsistens.
Klubba med Ramune smak.


Vanligaste drickan som dycker upp.
Kall söt kaffe, vatten (man måste köpa dricks vatten),
japansk öl och pepsi.


Och förståss Ramune, konstigt, det står ju faktiskt
Ramu med romanji men Ramune med tecken.
Flaskorna är helt olika stora men kostar båda 8kr.
De köps i automater och automater har olika drycker i sig 
beroende på hur populära de är i området, jag måste
gå en lång bit för att få tag i den större flaskan.
- Vilket gör mig lite butter.


Har märkt ett återupprepande tema på japanskt godis, en speciell kex smak, sött bröd eller väldigt söt fyllning. Det enda salta man hittar är snacks.


The Lock up - återbesök

Öga mot öga står fienden och ser på varandra i tystnad.
- Nani?

Gamarna cirklar sig omkring dem vetande att om en minut finns det mat.
- Nog tycker jag kråkorna är jobbiga, men att beskriva dem som gamar?

Timmen är slagen, prick klockan 12 och striden ileds.
-
ah..? vad jag minns var hon typ 6:44.

Men håll käften, jag försöker göra det lite spännande för Baka sue-den storyn.
- Ah, du menar det med Emma om mig? Stod en stund bankande på dörren till taket med huvudet och återvände sedan till hennes rum för att prata och fick verkligen bara mer övertygelse om att göra en manga, inte skriva böcker. Man tolkar texter för olika. Pictures or movies is the shit!

Rita bilder i din blogg då....
- Eto....vet du.. hur långt de skulle ta...? Om tableten hade funkat skulle de bara ta några min att få ett par skapliga bilder, men nu vill ju datorn inte acceptera tableterna av någon anledning.


200hp Emasu-chan v.s Sora-chan 150hp

Ideligt spännande fight!
Ne kanske inte, eftersom de ska föreställa "Baka no test"
versioner av oss skulle jag nog förlora alla strider om inte
någon valde bild som ämne. Det är nog det enda ämnet jag
har bra poäng i. (betygs poäng är lika med ens figurs styrka)
-ofärdig bild-

Kan se framför mig hur min karaktär klantar sig med att snubbla för
att armarna är för långa.

I'm sorry för saker som har sagts, men vi vet båda att när man blir irriterad finns det en gräns, sen vill man bara såra den andra.
- Vilket vi båda gick igenom.
Nej jag tänker inte ta upp allt vi pratade om via bloggen, allt var som trott, ett stort missförstånd. Bara jag tappade tålamodet ovanligt fort denna gången att missförstånden bara blev större tills jag gick upp till henne.

Ah, anledning till att detta blogg inlägg kommer så sent.
1. Vi var på lock up och var döds trött när jag kom hem.
2. Jag ville få klart bilden, men slutade med att jag inte orka skugga igenom allt nu.

Fast jag vet inte om det finns så mycket att säga om kvällen. Har ju redan skrivit om "The lock up" tidigare. Den enda skillnaden denna gången var att vi var fler. Underhållningen var ganska dålig denna gången, musiken där vi satt hackade och fick max 2 monster som kom in till oss. När jag var där med Mimmi fick vi på 15st monster som besökte vår cell. Så jag skriver en notering, ju mindre antal människor, desto roligare underhållning.
- Jag står fotfarande fast med att fira min födelse dag där!


Emmasu-chan, Mattias-chan, Alexandra-chan,
Abraham-chan, Christoffer-chan(?)



Pablo-chan and Carol-chan


Fredrik-kun, one of my brother from another mother


Chuu!


Snodd bild ifrån emmas blogg där man även kan se en kort film
http://jibun-no-chikara.blogspot.com/2010/11/lock-up-och-huvudvark.html


ne börjar bli dags att tänka på säng åter igen, dagarna och helgerna går för fort



Lady Gaga?

Kalla mig Gaga, Lady-Gaga.



Det är inte första gången någon säger att jag påminner om henne.
- Why I ask?


Jag vill så spara håret till en
sådann frisyr dock.


Är det verkligen bara för det vita håret? finns de ingen annan känd person med vitt hår? Inget fel på henne, hon är kreativ och har många bra låtar (dock lyckas hon gå till överdrift vissa gånger med saker, som hennes kött dress).

Min och Axels tur att städa klass rummet,
- Ja efter skolan är det elever som städar klassrummet. Simpla saker, sopa golv och torka av bänkarna.
Hade visat min lärare under lektionen ett par bilder jag gjort så hon ville se mer när lektionen var slut, tog alltså lite tid för mig att komma ifrån klass rummet.

Planerat var att bara åka hem, men alla skulle gå och äta, så hängde på. Gick till någon italiensk restaurang. Blev pizza och någon.. skum.. lasagne liknande rätt med ris i. Ja, jag vet inte vad det var, liknade lasagne men så var det ris istället för pasta.
- Blev tipsad att ta drick hur mycket du vill mellan ett par drycker för 180yen av en kines vi satt med. Ångra inte att jag följde hennes råd, 2 cola och en cappuccino. De satt fint!

Jag verkligen älskar min mobil! så effektivt med internet~


Ego bild för att testa mobil kameran
- I do not look like Lady-Gaga..


DK brothers

Ingen speciell ovanlig dag.

Min lärare gav mig dock hjärtattack. Hon ville prata med mig och tog ner mig in till expeditionen.
- Det är kört, nu vill de väll skicka hem mig av någon anledning!
En som kan engelska ställde sig med oss och han ställde mig ett par frågor.
- Are you okey? How's school for you?
- I'm ok.... just have some problems to learn. The same problem in school in sweden, I learn but always late that my test gets bad.
- Ah, I see, you’re teacher where just worried that you didn’t feel well here.



Min lärare ville bara veta att jag mådde bra och ställde frågor som om jag gillade klassen, om jag klarar av att sitta med klassen.
- Ah! Jag vill så kunna prata med mina lärare, de stöttar ju mig hela tiden och det mesta jag kan komma med är "nani?"

Kom hem 6 . Planerade inget speciellt att äta fast när jag fick höra att några av killarna skulle till en restaurang i närheten kunde jag inte låta bli att följa med. Känner mig så hämma när jag är med killar istället för tjejer.
- De har alltid ett lugnare tanke sätt.

Lyckades äta upp allt i ramen och dricka upp allt spa, det har inte hänt innan att jag gjort. Dessutom fick jag en Ramune till dricka.
- Övernöjd.


I love my DK house brothers.

I går morse lyckades jag inte ta mig in i tåget killarna och jag brukar ta. Så hamnade stående själv och vänta på nästa. Gav en liten suck medan jag gick av tåget och fundera på om jag skulle hinna ifatt de andra på 7 Eleven. Tog upp huvudet ifrån sucken och såg plötsligt dem stående och väntade på mig.
- Det värmde.

De måste dock se ganska roligt ut att se oss komma gående, ett svagt led med långa utländska killar med en liten utländsk blod tjej vid dem.

Dags för säng..


Ny mobil~

I dag har jag äntligen skaffat mig en telefon.
- Blev en Iphone.


Måste skaffa repskydd! Repfobi!


Har även varit och köpt godis för pluggandet. Sött bröd, sött bröd med
choklad, dango och pudding.

Känner att köpandet måste lugnas ner ett tag igen. Nu har jag ju en almenacka i mobilen så kan lägga upp en bra planering över allt.

Ne måste plugga, så ses

Kayōbi...-! suiyōbi..?

What..? Notera precis att klockan slog över till 1 på natten.
- Ska försöka plugga en stund till, sedan sova.
Om Carol hinner upp innan med så skulle jag färga hennes hår lite fort.

Dagarna flyger för fort förbi. Har roligt och trevlig men saknar att kunna krama om min familj. Satt och pratade med min moster över skype i går kväll. Kändes skönt att få höra hennes röst en stund.
- Käms över att jag inte fått iväg vykort än, men har verkligen inte har tid eller orkat, försöker fotfarande anpassa mig i japan.

Börjar bli irriterad på min hesa röst, låter som en blyg tyst liten flicka. Höll på att få ett cigg paket när jag skulle beställa en Nikuman (som en piråg).
- Tydligen finns det ett ciggmärke som låter som "nikuman", de upprepar alltid det de hör, lät dock mer som "rickuman" men ignorerade det annorlunda uttalet av att kunnat ha hört fel bara.

Har inte så mycket mer att säga än att jag saknar hämma lite. Vill bo här men vill kunna se min familj.

I morgon.. uhm.. senare i dag ska jag äntligen skaffa en mobil och ja, det blir en Iphone.
- Måste betala mobilen och abonnemang att jag betalar en viss summa varje månad, men detta gör att jag får en massa grejer till. Som en mobil som funkar i sverige och internet. Abonnemanget kommer inte ha någon stor summa en då.

Så nåja, natti


Miku Hatsune Live!

Jag vill så se Miku Hatsune live! Skulle bli överlycklig!

Inte bara för att jag gillar musiken.
- Jag är teknologi freak!! Se bara på henne!! Sjunger bra låtar och står för den senaste teknologin!

Så avundsjuk på skaparen, vill också kunna skapa en så kännd figur som Miku Hatsune.


Fight

Hmmm, sitter och ser på Carol som visar tår fyllda hund ögon medan jag omedvetet dricker upp allt is kaffe av att vara för djupt i tankarna.

Hon vill att jag ska bli vän med Emma igen, men hur ska man kunna bli vän med någon som snackar skit om än?
Skulle bara ner och hämta en dricka. I trappen längst ner kan man se hur dörren till sällskapsrummet stängs sakta och man hör tydligt henne.
- Right.. what ever.

Det känns fullkomligt meningslöst av att försöka bli vän med någon som inte litar på än.
- När man försökte förklara sig kom även bara rader av förolämpningar som ligger kvar i msn historiken.

Även om jag är irriterad av händelsen, sitter jag inte och snackar skit om henne. Folk som jag berättat possitiva saker om Emma sneglar på mig som om de förväntade sig att jag skulle klämma ur en hel lista med förolämpningar åt henne nu istället.
- De är väll intressant vad vissa egentligen roas av bråk.

Bollar med den tomma is kaffe flaskan i handen. Jag är inte hennes ovän, men jag är inte hennes vän.

- Vi hade ju så kul innan när vi var 3..
- Du menar ni hade kul. De 3 första supa kvällarna var roliga, sen blev det bara jobbigt men tog upprepande upp Neko cafe för att jag nöjde mig med ett besök dit, sedan kunde vi göra allt de ni ville. Jag har sett en dörr till Neko cafe, inget mer. Den enda känslan jag får av Emma är att jag ger men får inget tillbaka.
- Men sätt dig ner och prata med henne.
- Varför?
- För att jag ser att ni två är ledsna när ni sitter ensamma.
- Ledsen? knappast.. bara irriterad över all skit snack hon pratar om mig.
-  ......
- Om hon nu vill bli vän med mig, varför snackar hon skit då?
- Ta det med henne, fråga henne om det. Jag vill verkligen inte komma i mellan.
- Pointless.. inget kommer ändras, saker kommer bara upprepas igen. För olika personligheter..
- Men gör det för mig, snälla.

Ah, irriterande mening jag inte får ut ur huvudet. Kan inte sluta fundera på den.

Hälften av mig skriker;
För helvete häller. Allt som hon sagt allt som hon skrivit och påstått, det förtjänar inget, jag tänker fan häller inte lyfta ett finger för hennes namn.

Medan andra hälften säger;
Du bryr dig ju en då inte, hatar henne inte, gillar henne inte. Så varför bara inte ta snacket då. Den possitiva sidan är att Carol blir glad. Det är ju inget negativt häller om man skulle bli vän med henne.

Tappar min flaska i golvet och inser att all min is kaffe redan är slut.
- Typiskt..

Detta har inget häller med att jag flyttar ifrån DK House som det säkert kommer spridas rykten om. Jag pratade långt innan om att jag behöver klara mig själv, lära mig saker själv. Att vi är för tät mot varandra i DK house.
- Jag står alltid för det jag säger/skriver. Inget mer med det.

Kanske ser till att det blir en "utflyttnings träff" på fredag på Lock up. Åter igen kommer funderingen upp, "ska man bjuda Emma?" samtidigt som hundögonen på Carol dyker upp i huvudet,
- Fan Carol, kan föreställa mig hur hon sitter ondskefullt bakom hörnet och fnissar åt mig.

Hur som helst, är fotfarande sjuk och väser mest fram ord fotfarande så lär inte hända något förrän jag är frisk.

 


Ny blogg designe

Yatta~ så funkar den nya blogg designen som den ska. Bara små saker som saknas, som en musik lista.
- Musik listan har alltid gått sönder varje gång jag försökt skapa en så kommer nog ta ett tag till innan den kommer.

Jätte stolt över designen. Tack my lurve~! Hehe.


Tokyo Tower (fotografi bomb)

Lamporna tänds när solen blivit blod röd. 
- Aldrigt tänkt på hur mycket lampor det är som blinkar i Tokyo.

Vaknade av att någon knackade på dörren och fick panik.
- Men shit?! har jag försovit mig till en dag jag längat efter?!
Drog en lättad suck av att se att klockan var 9 och att det var Carol som undra när vi skulle dra.
- 11.

La mig en timme till innan jag gjorde i gordning mig.


Monlig och perfekt dag att ta kort på, frågan som snuradde i huvudet
var dock om det var något bra väder för att gå upp i Tokyo Tower.



Trött stämning medan det väntades på Andreas, istället för Pablo så
hängde Matias (sittande) med.


Alla piggnade till, men tack vare en lång
tågresa blev humöret åter segt och trött.


Kännde att det behövdes ett foto på
Andreas nu.


Uppigande frukost! Halsen skrek av glädje av djucen.



Sexy Fredrik och en .... fotfarande trött Carol?



Så ja, en piggare Carol och pigga Andreas.



Jahopp, så hade vi en trött matias istället.



Personalen notera att vi tog kort och erbjöd att fota oss. Why not?
- Ja, som sagt, förskyld. Kvittar hur mycket man än ler, det syns
 inte för maskerna.


På vägen till Tokyo Tower



Haha, kan inte låta bli att älska dem



Katter!!! Wiii! kärlek!!



Ser man en katt någonstans är den sällan ensam



En liten park vi gick förbi



Diskutioner om hur vi ska gå till Tokyo Tower, blev att gå igenom
ett tempel, en kyrkogård och tillsist en park


En viss Carol snodde min kamera.


Playing around!


Haha, ego bild



Kommit till templet, vågade inte ta kort inne i själva templet.



Ja, hösten har kommit till Japan, men det är fotfarande så varmt att
man klarar sig med en varm tröja på sig


Av någon anledning tvättar man sig innan man
går in i ett tempel


Är man turist så är man


In till tempel vi går~


En bild jag tog ifrån Matias.


Kunnde inte låta bli att ta kort på 2
små tjejer jag såg.


Så söta


Vågade inte ta kort i templet, men tog fram kameran igen när
vi gick ut till baksidan av templet


Närmar oss lungt Tokyo Tower


The boys~
Mattias, Andreas, Fredrik


En staty innan en gravplats vi gick in till



Så fint~



Långt ifrån lik en svensk gravplats. Dessa är ganska små ihop
trängda lite här och där mitt i städer, men otroligt fina.


Har stått och funderat på vad det är som växer lite här och där.
Citroner?


Utanför kyrkogården mot parken



Fredrik var riktigt facinerad av kyrkogården



Parken precis innan Tokyo Tower



En modell, cirka 15st fotografer som fotograferar samma
pose under hela stunden vi var och spanade in parken. Nog
vet jag att det blir lätt 20 bilder innan man får en bra bild,
men come on! Så snygg var hon inte.


Det är verkligen något extra med
japanska parker. Så fina



Super brant, hög och osäker trappa av sten.
- Självklart är jag den som springer upp först
av iver!


De två som inte facinerades av parken.
- Fanns stora spindlar som skrämmde dem.

 
Har sprungit upp på högsta toppen och väntar på Andreas.



Ett litet hus som fanns på toppen. Det roliga var
att även om man klättrat en bit så var man endå
i samma höjd som vägen vid. Inget speciellt
ovanligt men förvirrande för huvudet.



Så var man framme



Drick paus.



Det första man såg i Tokyo Tower var en
clown


Även att de var väldigt vanliga simpla trick så var
han rätt underhållande.


Deffenetivt underhållande för de små



Lyckats ta oss till första biten av tornet.



Tog det lungt och bara njöt av utsikten. Även om de var molnigt var
det fint. Sitter och väntar på att solen ska gå ner och att vi får åka upp till
toppen. 800yen för att åka till första våningen och sedan 600yen
för att komma till toppen, känndes retsamt om man inte åkte upp till
toppen.


Fick vänta 40min innan vi fick åka upp, lagom till solnedgången






Vet inte hur många varv jag sprang omkring i det lilla rummet man var i



Ser ut som solen bränner sönder molnen










Tokyo, den rosa staden~ hehe








Gick länge uppe och tittade ner på allt, tillslut insåg vi att det inte
skulle bli mörkare, vi är ju faktiskt i en storstad.


Tog en gruppbild och åkte sedan ner för att äta.


Första besöket på en japansk Macdonalds.


Sissta bilden på Tokyo Tower
- Trodde jag


När vi gått en bit bytte plötsligt tornet färg.


Intressant park, helt svart överallt, men såg lite ut som dag just där.



Sissta bilden innan hemresan.


Hade en jätte mysig lugn dag med mycket upplevelser. Så inte ångrar att jag tog upp Tokyo Tower med Andras.
Kvällen avslutas dock aldrig perfekt utan en kvälls runda med Carol. Gick och satte oss och prata på ett ställe vi inte suttit på tillsamans på ett tag.
Sedan blev det fort dags för sängen.


Lördags lunget

Så mycket ljud, överallt, non stop. Det stör mig inte, bara funderar på varför det är så mycket ljud. Fick reda på ljudet som brukar vara på morgonen och låter som en glassbil var sop bilen.
- Hallå?! Det räcker inte med att de ropar i högtalarna att de kommer? En söt melodi är ett måste?
Även på tågstationer hörs söta små melodier.

Barn brukar jag kunna höra sjunga och spela instrument då och då i skolan vid DK House. Någonstans brukar de även komma trumpet musik.

Kommer troligen bli mer ljud i det nya gäst huset, men skulle det bli störande finns det ju en uppfinning kallad öronproppar.
- 20 dagar kvar

Fotfarande hes, så mat lusten är extremt liten, tvingar åtminstonde i mig lite nudlar.

Snart prov igen.
- urk, behöver ett lov så jag kan arbeta ifatt någon gång.

Har fått tips av Mattias att skaffa en Iphone, de är billigare än i sverige och kan användas i sverige.
- Vilket låter lite mer lockande.
Jag vill bara ha en telefon att kunna ringa och skicka meddelanden, så jag kan få en gratis mobil som inte ser så mycket ut för världen och betalar bara abonemang men den är helt oanvänbar i sverige. Medan om jag köper en Iphone för lite mer kan jag göra fler saker på den och dessutom ha den i sverige.
- Så sitter och funderar lite på hur jag ska göra.


Har tittat omkring på kamp sporter på internet.
- Ah, vill med kunna hoppa omkring så.





Soft dag

Ingen lust att lägga mig.

Har mest spelat och tecknat. Skönt med lata dagar, behövdes. Halsen väser fotfarande lite men mår annars helt ok.


Xena, demon härskarinna i en av mina storyn. Ofärdig bild.

Det börjar verkligen bli dags att tänka på nya kläder. Två anledningar.
- Tydligen krymper min kropp att kläderna blir för stora. Kläder som satt perfekt på mig innan resan sitter nu obehagligt. Dessutom börjar de bli lite kallare och har inga speciella kläder för en vinter.

Längtar så mycket efter mitt nya rum, det är så fint! Vill flytta in nu!
- Räknar dagarna.
Dock kommer jag sakna killarna och Carol.
- Visserligen, kommer hitta på saker med killarna och Carol träffar jag i skolan varje dag.

Tydligen är jag inte ensam om att flytta ifrån DK house häller. Killarna pratar tydligen om att flytta in i en lägehet istället.
- Fast kanske inte konstigt, Shiki ligger verkligen dåligt för vår skola.
Till och med många personer i skolan flyttar nu för att hamna närmare skolan.

Ne nu måste jag tvinga mig sjäv till att sova

Pokemon feber

Ah, har alltid tänkt på det med Pokemon serien. De sammlar på sig monster och gör att de slåss med andras monster.
- Skulle man se pokemon världen i verkligheten skulle den nog se väldigt ut som i klippet.

Dessutom har jag funderat på vart köttet i deras mat kommer ifrån, pokemon har ju ersatt djuren.

Haha, var ett tag senn man såg serien.


2 besöket till nya gäst huset

Lukten är bränt gummi.
- urk.. tågen kör nog lite för fort.

Japp, har blivit förkyld.
- förkyld, inte sjuk!
Vägrar gå hämma ifrån skolan, men i morgon blir det nog munskydd.

Mina lärare är så gulliga, fick ett brev i dag av en av dem som ville pigga upp mig för att studerandet går så dåligt.
- Värmde.

Ledsen min kamera är åter död igen att jag inte kan ta bilder. Batteriet dör fort.
- Måste skaffa mig en adapter.

Fick lust att äta okomiyaki igen så hörde med Carol om hon ville dra till Shibuya.
- Var inte mycket att prata om, vi drog dit med en gång.
Tog även med henne till det Guest huset jag flyttar till. Eftersom det ska bli ett till rum ledigt i December vill jag att Carol ska ta det. Det är en så stor chans som nog bara händer en gång i livet om man inte tar den.

Stället är bara lite dyrare en DK House.
- Extremt billigt för att vara så centralt och är väldigt populärt, men vi utlänningar har lite förtur av att managern är trött på japanerna som brukar flytta in.
Det som är jobbigt, Carol tvekar till en sådan stor grejj, vill bara det bästa för henne och detta kommer bli det mest ekonomiskaste i längden.

Kan skriva flera sidor med possitiva saker om stället.
- Men orkar inte..

Jag visade de flesta ställen som Ariane tagit mig till och som trott, hehe, blev Carol helt till sig.
- Hon fick syn på en tröja hon inte kunde släppa ur tankarna.

Blev för ett tag sen anklagad att ha förolämpat hela DK house med ett blogg inlägg. Jag kan verkligen inte se något förolämpande med texten jag skrivit, förutom en kort kommentar jag bett om ursäkt för, så har gått omkring och frågat ett par som bor på DK House att läsa min blogg.
- De ser inget förolämpande häller och undrat varför jag fått för mig det.

Men obetydligt och borta ifrån tankarna. Tack vare personens reagerande har respekten för den försvunnit helt, hatar den inte men vill inte veta av den häller. Alla mina förklaringar till skrivandet är bara "bortförklaringar" och inte hur dan jag är, dessutom bara komma med förolämpningar i motsvar, klipper vänn bandet med en gång. Det är bara en random person som råkar gå på samma skola och bo i samma hus ett tag till.
- Kommentarer att man är omogen ifrån personen, ja det är ju mycket mer moget att dramatisera allt och förstora upp allt som skrivs eller sägs.

Nej jag är inte rädd för personen, bryr man sig bara inte, så finns den bara inte i ens värld.
- Vem orkar lägga ner energi på en person man inte bryr sig om? Vad personen en kommer att säga kommer jag aldrig kunna ta åt mig.

Gillar dock inte att se Carol ledsen över det som hänt.

Längtar tills på söndag. Ställde mig och pratade med Andreas om Tokyo Tower vilket blev bestämt att dit besöks denna söndagen. Även Fredrik och Pablo som satt vid bordet och lyssnade på vår diskussion hakade på. Blir även fest på Guest houset jag ska bo på, så tänkte jag skulle svänga förbi där för att se vilka som bor där.

Så förutom att jag är lite förkyld att huvudet känns tungt så är jag väldigt glad, fått uppleva så mycket den senaste tiden.

Har testat nu provat min DS, älskar den, inte så mycket man kan göra än, men ska fixa. Så ska nu smita och se om jag kan hitta några roliga personer man kan fota i DS:et. (Ja den har en liten kamera i sig)


Förskyld?

Hjärtat slog hårt och slog skrämt upp blicken. Noterar mitt rum och suckade lättat.

Jag minns inte vad jag kan ha drömmt och fattar inte varför hjärtat har slagit hårt hela dagen. Något i mig skriker att det hänt något hemma, önskar någon släckting kunnde logga in så man kan få en lugnande kommentar att inget har hänt.
- Det är säkert bara en vanlig förskylning i mig som får mig att tro saker.

Låg bara och vilade efter skolan. Sedan kom Carrol och vi gick en sväng till 7 Eleven.
- Blir nästan alltid lite förvånad varje gång hon kommer in till mig.

Sitter nu och fyller i pappren om att jag flyttar. Som min manager sa medan han gav mig alla pappern.
- "Welcome to japan"
Fattar inte varför allt ska vara så komplicerat och mycket att fylla i papper. Han var så söt när jag förklarade att det är bestämt att jag ska flytta.
-"Please, if you get any trouble, or if you need some help with translating or what ever.. just call me.. ok?"
Jag packar ner honom i väskan..

Så nämde han plötsligt dagen vi kom till guest houset, hur underhållande det var. Tydligen hade Carol och jag lyckats roa honom stort, haha. Ah, kommer verkligen sakna stunderna man bara ställde sig och pratade med honom om allt möjligt men det nya guest huset kommer vara bättre ekonomiskt.

Blir utflyttnings träff på "the lock up".
- Awsomeness, ska bara be karta och rabbart erbjudandet av Mimi.
En kväll för mig, med de jag gillar, utan något supande, bara sitta ner, äta god mat, njuta av underhållningen och bara ha trevligt. Det är ett tag tills dess dock,längtar.

Har fotfarande inte öppnat DS:ett jag köpte. Sa till mig själv att jag får öppna det när jag pluggat bra. Har inte pluggat alls på 2 kvällar nu, men ena kvällen var ju nu när jag låg och vilade för att jag inte vill bli sjuk.
- Jag vägrar, jag tänker inte bli hämma liggande!

Därför dags för att kasta sig i sängen
 

PokemonCenter i Tokyo

Musik ifrån ett klassiskt gameboy spelas i affären att man kan se med fantasin framför sig hur karaktären man är slåss och hittar något användbart. "Level up!" Samtidigt står en Mimi och gör funderande miner över sakerna som finns omkring oss.

Skolan, seg, men upprepar; skolan är jobbig men jag ångrar inte att gå dit.

Carol satt och hosta den mesta delen av lektionen att man ville bara gå och köpa hostmedicin till henne, lät som om det gjorde ont och att hon inte fick luft ju.
- Var orolig!

Ville försöka pigga upp henne med att ta med henne till Pokemon center som jag skulle följa med Mimi till.
- Men samtidigt, hon behöver ju hem och vila.

Så som sagts gjorde Mimi sällskap till Pokemon center efter skolan,  vilket betydde att de blev ett besökt till "Electric town".
- Eller som jag kallar det nu, nörd staden.

Där finns den billiga mangan, animen och spelen. Dessutom alla Maid cafer.
- Måste besöka ett!

Maid cafe är ett cafe där servitriserna går omkring i fina maid kläder. Det är vad jag vet säkert, sen vågar jag inte säga riktigt vad det är av att inte har varit där en.

Fick även se Tokyo Tower.
- Diskuterade det med Andreas när jag kom hem, så blir nog att han och jag tar en ledig dag/helg och åker upp.

Jag trodde faktisk Mimi och jag skulle bara till Pokemon center men så visa hon mig de elektronik affärerna som var öppna.
- Jag dog och kom till himmelen.
Så mycket leksaker, så mycket teknik, så mycket av allt! Skulle kunna vara där en hel dag och bara dregla över alla saker som finns där.
- Det som var roligare var att det bara var en byggnad som vi sprang omkring i och de fanns fler roliga (dock var de mesta stängt eller stängde).

Inga ord, två dagar i rad jag varit överlycklig på.
- Fått se extremt massa och fått bevisa för mig själv att jag klarar av tågen själv nu.

Ja, jag köpte faktiskt ett par saker och ångrar inte.
- Jag ville verkligen ha dem.


Gick helt facinerat och tittade på de extremt
höga byggnaderna medan vi gick.


Tokyo Tower, nej vi gick inte upp, Mimi är
höjd rädd. Förstår henne, är egentligen det
med men jag måste upp.


Pokemon i alla möjliga vertioner och sorter.


Som sagt, jul temat kom fort.


Tydligen kan man se till att man även kan se film i dessa nu. ganska
smart egentligen.


En fundersam Mimi som inte är riktigt nöjd
med sakerna som fanns.


Min egna lilla lista med favorit Pokemon.
Har dock inte sätt alla av att de hela tiden
kommer nya.


Gick och åt på en italiensk resturang. Köpte en fin drink av att de hade
ett erbjudande för tjejer, köp en drink och få snacks till. Annars åt
jag en hederlig pizza.

 
Springer omkring på olika våningar, kännde mig som en liten unge på
julafton. Det roliga med japanska affärer, det finns inga väggar som
skiljer affärerna åt och oftast är kassan i mitten.


Musik avdelningen~


Film avdelningen, allt ifrån amerika till typiska animer.


Ja, faktiskt jag köpte den, men faktiskt av 3 anledningar.
1. Jag har alltid velat ha en spel konsoll.
2. Den kan användas via skol syfte, ex man lägga in japansk ordbok.
3. I japan säljs de mycket billigare än i sverige och är lättare att sälja
 i japan om det skulle vara så att man inte vill ha den.


Hitta även precis det jag har letat efter ett tag nu. Baka no test figurer.
Vill försöka få den med det svarta svärdet, min fav.


Blev så glad när med när jag kom hem och
såg att Carol mådde mycket bättre. Mycket
kärlek strålade om henne.


Och ja, haha, Andreas var också glad av att
få se henne må bättre.

Hade så kul, en stad som deffenetivt lär återbesökas!
http://kiminostyle.blogg.se/2010/november/videoblogg-fran-kul-automater.html#comment
På länken finns även Mimis blogg där hon filmade en kort stund.


Lovly day :D

Happy day~!!

Dagen startade väldigt lugnt och tidigt. Blivit störd i natt av katter som bråkade men fick i alla fall en skön sömn när de väl tystnat. Klev upp vid 9 för att åka och hjälpa Mattias med att fixa ett id kort som visar att man är utlänning.
- Ja, precis det kortet jag tappat.
Vi skulle på vägen hämta mitt kort hos polisen, men glömde mitt pass så hämtade aldrig kortet.
- Så typiskt, tänker på allt och så glömmer man en då en av de viktigaste sakerna.
Nåja, nytt försök i morgon.

Satt ensam i skolan, Carol har blivit förskylld.
- Ensam och ensam, var bara tomt att inte se henne på sin plats.
Var annars helt ok i skolan, gick igenom saker vi pratat om och dagen gick fort över.

Har skrivit meddelanden till ett nytt guest house och bestämde mig för att besöka stället i dag. Fick förvånat reda på att en svensk tjej jag lärt känna lite av, Ariane, bodde på det guest houset, så hon hjälpte mig dit.
- Guest houset ligger i Shinjuku.

Jag tjänar på att flytta. Boendet är bara lite dyrare men resan blir mycket billigare till skolan, dessutom ligger det otroligt centralt. Ett väldigt populärt ställa som jag nu lyckats få ett rum i. Jag får flytta in i slutet av månaden. Kommer sakna många i DK House.
- Rummet är nu mitt i slutet av månaden.

Jag är lite irriterad på mig av att jag återigen glömt kameran. Ariane visade mig så extremt härliga ställen. Ville köpa nästan exakt allt jag såg, Dock lät jag mig bara köpa ett halsband och 3 tights.
- Halsband - 59,42kr , tights - 3 för 89,13kr

Dock funderar jag på att smita tillbaka till en av affärerna och köpa ett par handskar jag vill ha.

Tackar Ariane för en härlig dag i alla fall!

Jag fick även försöka ta mig själv hem och gick ovanligt bra. Frågade inte någon om något denna gången.

Innan jag hann på tåget skrämde Matias mig. Han hade precis kommit med sin mamma och bror för att äta.
- Var lite komiskt.

Kom hem och pratade med managern jag har nu om flytten.
- Ah.. kommer sakna honom, lova att komma på besök.


Halsbandet jag köpte

I morgon blir det att träffa Mimi igen och gå till pokemoncenter.
- Pokemon for the world!
Pokemon är ju klassiker, så måste få se stället.

Ne klockan är mycket så dags för säng

Blogg designe

Väntar ivrigt på en blogg designe. Fick se ett par vertioner på hur den skulle bli.
- Happy~ älskar dina designer love ;D


Lite random ihop klippt~ haha, även Carol fick
en söt icon.

Verkligen glad att han lägger ner tid så för migDesigne tar ju tid att göra.
- Visserligen, han är nog snabbare en mig för att han studerar med webb designe.

Jag kan faktiskt lite med koder.
- Tar bara några veckor innan ett bra resultat.

Sitter just nu och pratar med min sysster, blev avundsjuk av att höra att de varit hoss mormor och besökt morfars grav. 


Ah, känns som om allt hände igår fotfarande, sakna dig.



Sitter lite och funderar på vad man ska göra i jul, har i japan har de ju redan tagit fram julsakerna senn ett tag så man påminns om julen hela tiden. Carol vill att jag följer med henne 1 vecka (minns inte säkert om de kunnde varit 2 med) till Osaka, men det känns för länge. Visserligen finns det nog mycket att uppleva. Dock slåss läx läsning och uppleva saker med varandra. Det förståss kan ju stanna ett tag med henne och sedan åka hem.
- Fast, inte jul en, ett tag att tänka på. 

Haft en lugn slapp dag i rummet. Gick upp tidigt och bara tog allt med ro. Av någon anledning gav hela rummet en så extremt skön stämning, noterade ett par gånger att jag gav ifrån mig nöjda suck.

2 uppdrag i morgon;
besöka Shinjuku och hämta mitt kort som polisen hittat. Yatta~!

Blir en snabb runda för att hämta en nikuman senare och kanske något gott när man en då är på 7 eleven, så ska plugga tills dess. Börjat se lite resultat i pluggandet, har hoppat hiriganan och katakanan för att lära mig glosor, men glosorna står på hirigana att det blir som en träning på hiriganan och glosor.
- Fastnar jag tittar jag på ett fusk papper, sedan sitter orden och stavningen memoreras som bilder i huvudet.

Nu slu skrivet för i kväll, tillbaka till plugg

Kotsu..kotsu

Vakna av en mardröm, eller vaknade jag till en mardröm?

Drömmde att jag var hoss min mormor och i famnen hade jag min minsta kusin och gosade om honom stolt.  I drömmem var han dock bara 3 år.

Vaknade och insåg att jag kan inte krama om min mjuka mormor, som alltid luktar tobak,  förren 1 år.
- Varför ska allt ligga så långt ifrån varandra?

Funderar på att vänta men Shinjuku resan. Jag kan ta den direkt eter skolan i morgon. så kan detta blir en hel studie dag.
- Jag har en då inte fått det mejl jag behöver för att ha anledning till att åka dit.

Sitter och tittar på en litet mobil smycke jag fick av en kille jag inte tycker om i skolan.
- Nej jag gillar honom inte riktigt. Han har inte riktig respekt för att vi sitter i ett klassrum och försöker lära oss saker och han ska alltid sitta på bänken bakom.


Har bara läst 5 manga böcker i One Piace så vet
inte vem Robin är.

Jag tror kinesen vid mig har börjat tycka om mig. Han ska alltid prata japanska med mig och han vet ju att jag inte kan. Hán kan inte engelska så har svårt att kunna prata med honom. En så länge har jag listat ut att han kommenterat mitt hår, att han tycker vitt hår är super fint att han tydligen blev förvånad över att jag är 20 år och att jag ritar bra.
- Funderingarna på att färga svart hår växer sig starkare.

Har varit vaken nu senn 8.00 och fotfarande inget brev (11.25) så Shinjuku får nog vänta tills i morgon.

Ne ska snart ta en lång duch

Lång promenad

Nyahh.. lång promenad gjord i dag.

Vaknade vid 10 tiden och läste mejlen som de senaste dagarna blivit viktig att se efter.
- Många av mina mejl hade kommit så det blev mycket svars skrivande.
Fick reda på en sak som verkligen fick en att blinka till förvånat.
- Inget jag förväntade alls, måste undersöka närmare om det verkligen var hon innan man vågar säga något.

Vid 12 tiden kom Carol och ville ha hjälp med att färga håret igen. Dock verkar inte den japanska hårfärgen bita sig fast i henns hår riktigt.

Hamna precis utanför DK guest house när klockan var 1 och tog min runda. Extremt varmt, känndes precis som en sommar kväll i sverige. Så lurade mig hela tiden att klockan var 8. Gick förbi en massa utklädda skolbarn och började genast fundera på varför de är i skolan en lördag.
- Tog en stund innan jag minndes att de i japan går 6 dagar i skolan, inte 5.

Kameran redo i handen gick jag lugn och bara tänkte på annat. Plötsligt stoppa en tant mig och ville prata. Jag tror vår pratstund blev;

- ah, så vacker~
- eh? ledsen, jag förstår inte, jag är ifrån sverige.
- du har ett väldigt vackert utsende.
- ah, förlåt.
- det gör inget. jhfjhf jfjhfjhf?
- .....................
- du förstår inte japanska va..?
- ..förlåt
- nåja, du är vacker
- tack.. förlåt..

Så, buga och går. Gick och fundera på vad hon sagt till mig. Kännde igen orden men kunnde inte få fram i huvudet vad det var. Anledningen till att jag sa tack var för att hon log så snällt och lät så possetiv och vänlig. Jag antog att hon kommentera håret. Fick plötsligt upp en bild i huvudet på att en av mina lärare håller upp en bild och upprepar ett ord.
- Ah! vacker! Oh fan..
Synd att jag inte insåg vad hon sa tidigare.

Gick till parken men vände sedan av att tro att klockan blivit för mycket. Av att köpt vatten på vägen till parken hade gjort att kameran hamnat i väskan och glömts bort så inga bilder. Hörlurarna till MP3 hade även hamnat fort i öronen att man hamna i sin egna lilla värld.

Väl tillbaka fick jag föna och borsta Carols hår.
- Wannabe hårfrisörska?
Vänta på att Carol skulle platta sitt hår och sedan ut för en mat bit.
- Sedan som vanligt, tillbaks till plugget.

Hitta nya spel för att lära sig Hirigana och Katakana, väldigt simpla, men de säger tecknerna istället för att visa hur det ser ut.

Lät mig själv se på ett avsnitt av ny serie jag stöt på för att tänka på annat en stund och se om "kunskaperna" man nött in sitter kvar. Har svårt att skratta åt skämt i serier, men sitter och fnissar som bara den när jag ser på denna serien.

"Choudenjizuoun!!"
"sounds powerfull.."
 Hehe, ja, i alla fall när huvudpersonen skriker ut det.

I morgon blir nog att man måste dra till Shinjuku. Osäker på hur det kommer att gå 


Älskar verkligen röstskådespelaren till huvudpersonen, han ger verkligen allt, ibland
funderar man på hur han orkar stå och gapa så mycket. Finns ingen paus ibland när
han pratar.
- Mystisk trailer, fast har man sett serien så skrattar man.


Less..

Hur kommer det sig, att människor som går på en språk skola inte fattar att man lär sig på olika sätt, olika fort och olika lätt.
- Jag blir inte taggad när andra diskuterar med mig om hur man ska lära sig saker, snarare deprimerad.

Har stort prov som väntar på mig i morgon, så försöker lära mig alla sidor med ord. Kan skapligt ett papper av sex stycken.

Har försökt förklara hur jag funkar i pluggandet, men känner att det inte är någon mening att ta upp längre.
- Nej jag vet ju inte hur jag funkar alls, andra vet ju bättre om mig.

Alltid samma sak, "du pluggar ju inte" "Har du ens pluggat?".
- Nej jag sitter och latar mig på mitt rum, mina föräldrar är arbetslösa och jag bestämde mig för att åka på en dyr resa som jag bara tänkte slösa bort.

Men det var väll för ***  självklart sitter jag och pluggar och ja, jag kanske låter negativt men jag vet bara hur saker kommer att sluta när jag inte fått tillräckligt mycket tid att plugga på, och då menar jag tillräckligt tid för MIG.
-  Ja men de var väll skit bra för de andra att de lagom mycket tid eller att de knappt behöver plugga för att få bra poäng på prov.

Det är skit samma om jag tänker POSITIVT eller NEGATIVT medan jag gör ett prov, jag är bara inte anpassad en till japans sätt att lära ut på så det går dåligt för mig nu.
- Jag har ju bara varit i dankmark! Jag vet inte ens vad jag kan förvänta mig hända utomlands!

Jag böjar hata DK house (gäst huset), alla är jätte trevliga, roliga att vara med när det kommer till plugg.
- Vill jag nog inte veta av dem mer.
De går hela tiden på egna erfarenheter.

Ligger för fan efter i skolan för att jag hade csn problem. Medan alla andra hade tid att plugga på hirigana och katakana fick jag plugga Svenska B och engelska B och sedan bita sönder naglarna av i oro att inte bli godkänd igen av csn.
- Jag behöver ett lov för att kunna komma ifatt, helt enkelt.

Alla får väll helt enkelt tycka att jag inte gör något utan bara klagar och lika väl kan åka hem!

(ok, jag kan säga att det med DK house var hårt skrivet, men jag har ett problem ibland när jag utrycker i skrivandet. Det blir för hårda.(kan inte skriva anledning här).Jag har annars en liten hat kärlek för DK House, jag gillar alla så mycket att jag vill vara med dem hela tiden. Men för mina inlärnings problem måste jag ha mer tid till plugget. Så jag blir avundsjuk av att se alla nere kunna ha kul medan de pluggar. Jag vet att många sakt att jag ska försöka nere, men detta är inget problem som kommit nu, jag har alltid haft det och testat på alla möjliga plugg sätt. Det som visat sig funka bäst är när jag sitter ensam.)


Ledig dag

Förstår inte varför det varit en så trött dag.

Bestämmde mig för att stiga upp halv 11.
- Dock trodde jag klockan var halv 12.

Skrev lite på datorn, duchade, fixade min mat, sov en stund och pluggade.


Min mat i dag. Första gången jag skaffar mig micromat i japan. Är någon
jätte skum gele under nudlarna som blir till soppa när man micrar det.


Eftersom jag inte har något speciellt att berätta lägger jag upp lite bortglömmda bilder.


Älskar molniga dagar, de är då man får snyggast bilder.


Love this colours~


Jag älskar läsk automaterna~! Saker som aldrig stängs äger.


Jag har faktiskt ingen aning om vart vi är.


Stället såg lite ut som en spökstad.

Nedrans linclus! Stod läge för att hitta balansen och
precis när jag tog fotot, kommer så klart en cyklist. Har
4 bilder till random japaner plötsligt dyker fram ifrån ingenstans.


cyklar är populärt. Alla ser typ likadana ut, inga mounten bikes här inte.


Vet inte varför, såg fint ut.


Bild på random manga. Kliar lite i fingrarna att gå och köpa
en manga med tanke på det stora urvalet och låga priserna,
men känns samtidigt onödigt när man inte kan läsa.


Ställde mig på taket en kväll och fick se en liten raket show.


Tackar Carol att hon visa mig Starbucks, denna gör verkligen
att jag inte får "håller på att somna" under lektionen.


Även emma upptäckte hur god "kaffet" var.
Smakar som kaffe choklad.



"The lockup" i shibya

Ljusets släcks och allt man ser är det vita kläderna som lyser upp i en neon lila färg. Blinkande lampor bankade och små skrik. Även en Mimi som ropar åt mig att sätta mig vid henne fort. Varnings meddelande på japanska ekar igenom de stenklädda korridorena och efter en stund slårs cell dörren upp i en smäll.

The lockup in shibya.


Skolan var lite av en plåga och motivationen att vara i japan var borta.
- Det blev inte bättre av att misslyckas helt på test vi fick under dagen.

Satt bara och räknade minuterna som var kvar. Tack vare Starbucks kaffe var jag i alla fall inte trött utan satt pigg och försökte bara hänga med. Det sas för mycket. När man äntligen fattade var vår lärare pratade om tog hon upp 4 saker till.
- Ja vi hade "speed up" läraren.

Längtade bara efter att skolan skulle ta slut, skulle träffa Mimi. Vi hade inget planerat som vi skulle göra, var bara skönt att få träffa henne och prata ut med.

Neko cafe var nästa stopp, redan av att höra namnet blev humöret bättre. Ett vanligt kaffe, fast med katter man får leka med medan man fikar. Fast visa sig fort att neko cafet vi tänkt gå till var stängt.
- Så typiskt.
Så blev en rundvandring istället för att hitta ett ställa vi kunnde äta på. Av att inte hitta något åkte vi istället till Shibya, men gav inte så mycket resultat först, tydligen hade många restunranger Mimi ville gå till slåts igen.

Tillslut hamnade vi utanför "The lockup" och bestämde oss att gå ner.
- Ja i japan är det lite svårt att veta om man går ner i någons källare eller om det är en resturang. Japaner är ortroligt duktiga på att gömma sina resturanger med.

Det blev fort mörkt och lampor lös upp ens vita kläder i en lila neon färg. Man var tvungen att gå igenom en uppsmyckad korridor med "läskiga saker". Det var inte en lång stund man var där inne av att Mimi sprang till "safe area". Efter att ha suttit en kort stund på ett par pallar kom personalen och satte handklovar på mig.
- Det negativa med att inte kunna japanska, personalen fråga vem de skulle skjedja fast. Vilket mimi var snabb att ge svar på.

Vi togs till en .. ja jag tänker faktiskt beskriva det med en "söt" cell. Den var liten men tillräckligt för stor för 4 personer.


Var väldigt mörkt så var svårt att få bilder på stället.


Drink menyn, ja det är faktiskt att man dricker ur provrör.


Mimis snygga drink med ett öga. Själv beställde jag en slags dricka som
hade socker vadd på sig. Man hällde en apelsin dricka över det att socker
vaddet försvann in i drickan. Det knastrade extremt om den. Etremt söt
och god. 



"staring contest"



Vi testade på en massa saker att slutsumman blev på 8,000yen tillsamans, men är ok. Inget jag mådde dåligt av. Extremt mycket roligare än att bara gå till en massa pubbar och supa. Hade så kul!
Tack för kvällen Mimi~ !


Åkte åter igen själv på tåget. Den läskiga biten är att hitta rätt ställa man ska gå till, men brukar alltid lösa sig med den lilla japanskan man har engelska och hand rörelser för att be om vägen. Dock gjorde jag ett fel. Skulle ha klivit av på Ikubukuru stationen, vilket jag hade miss upp fattat. Trodde den gick direkt till Shiki, men när jag tittade på kartan hittade jag inte Shiki. Så fick hjälp av ett par tjejer att ta mig tillbaka till Ikubukuro. Som sagt, svåra är bara att hitta vart tågen är, senn är det lungt. Kunnde vila lungt på tågen av att både Ikubukuru och Shiki var slutstationer.
- Nu vet jag i alla fall hur tåg systemet funkar, ska bara lära mig hur systemet är för att hitta rätt tåg.
Som tur kostar det ju inget att åka själva tågen, utan de är mällan stationerna man åker som kostar, så fick se några ställen (Visserligen kostar det inte för mig mällan Takanababa och Shiki).

I morgon har vi ledigt, så ska försöka plugga för provet på fredag, har inte stora förhopningar att de kommer gå bra, men jag är så trött på att bry mig. Så länge jag lär mig är det väll skit samma vad ett papper med betyg säger.
- Jag vill dock strypa alla som kommer med frågan "har du ens pluggat på det här"?

Är jag så trög kan ju smartasen flytta upp till en högre klass.
- Det är ju en annan sak med han som sitter bakom oss, han lyssnar ju inte på vad som sägs, men han är ju tydligen rolig för att han är så dum.

Ne nu ska jag sova

Tokyo, vänta bara

Sitter och väntar på mat.

Tror denna veckan kommer kännas ganska sorgsen, får bara upp lendet i några sekunder och så tillbaka ner. Visa sig att Carol inte fixade mobilen senn i alla fall i söndags utan åkte upp med Yuki i en sky skrapa att man kunnde se hela tokyo.
- Det var tydligsen ingen tour buss som de sa.

Så, jag festade efter skolan i fredags när jag bara ville ha mat. På lördagen fick jag inte följa med och fira min favorit högtid för jag ville hällre med på "tour bussen" och behövde plugga. På söndagen slösade jag tid och pengar för inget.
- Jag är redan depprimerad över att inte kunna ta hand om mig själv i Tokyo, detta gjorde bara allt 100 gånger värre.

Jag har förlorat lusten att följa med andra till ställen nu.
- Jag får väll helt enkelt vara den tråkiga personen som bara sitter på sitt rum.

När jag väl kan språket...
- Då fan!


Ah, bara för det blev det precis mat~