Jag i japan, familj i Turkiet

Om man går långsamt och låter tankarna vara spridda hittar man alltid något man aldrig tänkt på eller sett tidigare... och så är chansen stor att man missar någon man känner. Mimi e´väckte mig ur mina tankar när jag gick till skolan en dag, även att hon vifta villt med armarna nästan vid mig höll jag på att missa henne.

Hittade dock senare en favorit bland resturanger bara ett kvater bort ifrån där man bor tack vare tankspridheten.

Familjen har tagit ett semester i turkiet av prispengarna mamma vann en gång. Började bli dags att använda pengara så det blev till inget. Brydde mig verkligen inte, att jag är i japan var tillräckligt, men att ha varit utan sin familj snart ett år har tydligen påvärkat. Jag vill också vara i turkiet med dem. Första gången familjen åker utomlands (förutom danmark) så blir det när jag är på en studieresa. Även om jag upplever mycket, är jag faktiskt här för att studera.

Antar känlorna kan reta mig lite av att man är sjuk med. Hostar smärtsamt att man gärna försöker hålla sig ifrån att hosta och kan inte prata, väser bara, vilket gör lektionerna ganska söminga eftersom man kan inte vara lika aktiv, man sitter bokstavligen bara och lyssnar.

"Sora, läs uppgift 4"
Nickar och får bara ut hostanden av att bara tänka att försöka läsa högt. 
"Whhhaaa! Förlåt! Jag läser!"

Blev en timmes sovande när man kommit hem, lite piggare men dunkar huvudet i väggen av att tänka på skolan nästa dag, den 40 minuters vandringen till och från skolan, antingen i stekande sol eller ösreng.

Det har nu blivit svensk sommar värme. Pågränsen att man steks i solen. Rädd att man blivit svagt brun på översta delen av ryggen, ska jag bli brun vill jag inte ha märken om vilka kläder jag haft! Får väll börja använda paraply som de gammla damerna.

Ska se om man kan få i sig några nya ord till provet i morgon. Ser lite fram imot det nu när man äntligen förstår vad man läser. Att äntligen fått starta om helt behövdes, det är då och då man fastnar för små ord och fattar inget, men även ord som finns i sina glosor man bara missat tidigare helt och hållet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback