Designe festa vol 33

Så måste ju skriva om de efterlängtade eventet :D

Iki gav mig flera biljetter att bjuda in vänner om jag ville, så försökte få med mig ett par. Men när tiden väl var inne så fick alla olika anledningar till att inte kunna komma. Nåja.. jag ska ju gå med Iki.. så de löser sig..?
Visa sig att Iki redan var på stället och sov i staden för att hon arbetar i eventet.

Låg i sängen tidigt på lördagen helt redo att gå, men var trött och skulle inte ha någon att gå med. Kanske skulle man stanna hemma istället? Jag skulle säkert få problem att hitta det..gå vilse.. 

Om 50 min skulle eventet öppna. Jag borde inte gå.. jag borde inte gå..
- Jag kommer ångra mig om jag inte går.

Tog mina saker tillslut och gick. Resan var enklare en trott och kostade inte alls så mycket som jag förvänta mig.

Ångrar mig inte alls att jag åkte och var där både lördagen och söndagen. Det var tur att jag gick söndagen med, hade missat att de var saker på högsta våningen. Saknar alla människor man pratade med. Så även om man gick ensam så fanns de alltid någon man kunnde prata med, även om japanskan inte är den bästa. Stannade dock inte hela söndagen, var tillslut så trött att jag bestämmde mig för att dra hem. Verkligen något jag vill gå på igen.

Köpte 4 saker jag inte kunnde låta bli eftersom de var special pris.
2 helt undebara bilder med en lite fatasi aktig stads miljö. Inga människor och högre byggnader klädda i växtligheter. påminnde om en stor stad när människor försvunnit ifrån jorden, men bilderna visar endå att de städerna är bebodda.
1 En katalog med en stil jag kännde igen extremt. Samma tema, fantasirik stad men med en massa människor i bilderna. Fast istället för bilar använder sig alla av flygande kvastar. väldigt lekfull tanke om hur världen idag skulle se ut om man hade flygande kvastar.
1 Liten bild. Kostade 7kr och var så fin i stilen så kunnde inte låta bli.

Gämnförde hela tiden eventet med Uppcon. Manga convent i sverige. Uppcon huset är lika stort som första rummet man kom in i designe festa. Känndes så skönt att gå omkring bland alla artister. Finns det någon man vet 100% säkert så är det att de finns inga kalkilerade bilder som man ofta kan se hoss säljare på Uppcon. Det gäller att göra något nytt, annars köper ingen. Därimot har inte de tänket kommit till sverige, det är för mycket "oh!! "manga"!! jag bryr mig inte vad de är eller står för så länge de är "manga" köper/säljer jag!".





Varm dag med riktigt starka havsvindar


 












Bilder var självklart inte de enda som såldes. Var allt ifrån smycken till
kläder, till och med för hundar. Allt var dessutom oftast gjort av den som sålde.




Ovanligt lite folk ute när jag gick till stationen i lördags.
Gatorna brukar stängas av för bilar när de är helg.



Bild målad på en stor vägg under eventet. Är i orginal svartvit.



Glasfisk.



Åter igen en stor bild på vägg målad under eventet. Även den i
orginal svartvit.



Skum men rolig staty utanför byggnaden allt hölls.



Första rummet man kommer in i.



En av bilderna jag fick med i katalogen.
1500yen = mindre än 150kr


Inte någon bild jag köpte men har samma stil.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback