Japaniferad pannkaka

Haha ja, fick sådann lust att försöka göra pannkakor.. dock fick jag improvisera mycket. Med en otroligt stor stekpanna och utan mått för deciliter, liter etc.

Dock att veta att 1 dl är cirka 1 glas gjorde att de inte blev något problem. Pannkakorna blev otrolligt fina. Gyllene runda.. och otroligt för stora. Istället för 8st blev de 4 st.

Jag gillar verkligen inte pannkakor, men jag ville så testa på att göra det. Anledningen till att jag inte gillar det är för att jag får en extrem smärta i magen och magen skriker efter kött efter. Så efter 1 kom smärtan, men det gick över otroligt fort så det kommer inte bli så hemskt att äta upp rästen.

I morgon blir det spagetti och köttbullar!
De blir de inte alls kom jag på nu..!
Ska äta ute med Mattias och betala räkningarna som han betalat för min telefon. Darn, jag som var så sugen på spagetti. På fredag blir det ju Lock up igen. Lock up i shinjuku.
 
Så kul att försöka göra eget. Dock även att löskockt ägg, ris och kött var otroligt gott, så vill jag inte tjata ut det. Mycket därför jag inte gillar Ramen så mycket längre. Åt det för ofta. Saknar lite de svenska rätterna med ju så känns skönt att man faktiskt kan göra dem här med. Bara en svag annurlunda smak av mjölk, sirap etc



Serverad med sirap, en klick smör och äppel saft till.
De tunnaste bitarna av pannkakan smaka lite som den japanska creepsen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback