Oyasumi

Tidigare till sängen än vanligt. Konstigt. Innan var de verkligen att man önska lite efter lov, men dagarna nu går så fort att helt plötsligt är man hemma igen i sitt rum. Trodde de skulle bli segt med åter upprepande genomgånger, men medan genomgångerna är studerar jag orden jag inte kan. Gäller bara att se till att man även hänger med lite svagt på genomgångerna dock. Helt plötsligt kan ju läraren fråga bågot man kan, men eftersom man inte lyssnat vet man inte vad man ska säga.

Än så länge har de inte hänt. Dock brukar hungern lägga sig i pluggandet, även om man kan det läraren vill höra blir allt ihop blandat.

Även om vi inte startad med kanjin än försöker jag lära mig dem medan jag lär ordet.  Forskade lite om kanjin och hitta hur jag skulle kunna skriva Sara Nilsson i kanji "咲羅二流存".
Kanjin står även för "blossom" "gauze, thin silk".

Ne ser fram imot att äta en frukost så dags att sova ;D cornflakes~ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback